29 marca 2017

Stołek dla VIPa



   Powrót do domu oznacza dużo koniecznych remontów i zmian, ale nie wszytko musi i może być nowe. Pokażę wam jak zrobić oryginalny stołek do młodzieżowego pokoju ze starego drewnianego taboretu, gąbki wyjętej z poduszek na krzesła i materiału.

   Nim zaczniemy cokolwiek robić trzeba umyć stołek wodą z dodatkiem detergentu i poczekać aż wyschnie. Tylko wtedy będziemy mieć pewność, że drewno jest odtłuszczone i równomiernie się zabarwi.
   Zależało mi na podkreśleniu słojów drewna dlatego do farbowania użyłam pasty wybielającej, która pozwala uzyskać bardzo ładny efekt. Pomalowałam nią tylko nogi bo tylko one będą widoczne.Do siedziska przyklejamy przyciętą do odpowiednich rozmiarów gąbkę. Ja użyłam do tego starego, pozbawionego obicia, siedziska na krzesło. Z kolejnego wycięłam cztery paski szerokości 10 cm i okleiłam nimi boki taboretu. Następnie ostrym nożykiem lekko ścięłam narożniki nadając im zaokrąglony kształt.


    Z czarnego materiału - użyłam kanwy - wycięłam kwadrat o dwa centymetry większy niż    wielkość  siedziska oklejonego gąbką. Zapas materiału potrzebny jest do zrobienia zakładki i przymocowania go do stołka. Materiał przypinamy pinezkami. Na rogach najlepiej zrobić zakładki. Tak złożony materiał łatwiej jest przypiąć. Aby nadać stołkowi młodzieżowy charakter dodałam jeszcze biały napis.




   Mam nadzieję, że wam się podoba  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz